 ISSN 0235-7186
ISSN 2424-4546 (online)
|
2010 m. Nr. 4
 Pokyčius patiriančių socialinių darbuotojų emocinės reakcijos ir elgsenos modeliai
Asta KIAUNYTĖ, Jonas RUŠKUS
Straipsnyje analizuojamas socialinio darbo kompleksiškumas. Analizės tikslas – atskleisti santykį tarp socialinių darbuotojų elgsenos sprendžiant konfliktus ir emocinių reakcijų patiriant pokyčius. Tyrimo rezultatai rodo, kad nepastovus, mobilus, rizikingas socialinis darbas lemia daugialypes emocines reakcijas. Profesiniai konfliktai ir pokyčiai gali tapti teigiamų emocinių reakcijų šaltiniu ir organizacijos vystymosi motyvu. Lygiaverčiai ir atviri profesiniai santykiai, net ir esant pokyčiams bei konfliktams, gali determinuoti socialinio darbuotojo energiją, kūrybiškumą, entuziazmą. Organizacinė kultūra nulems, ar darbuotojai išnaudos kompleksinius profesinius iššūkius savo profesinio tapatumo stiprinimui ir profesinės veiklos tobulinimui, ar, priešingai, jų vengs ir taip skatins profesinį susvetimėjimą. Socialinis darbuotojas, spręsdamas daugiaplanes socialines problemas, susiduria su organizaciniais kompleksiniais pokyčių, konfliktų ir emocinių reakcijų iššūkiais, todėl yra būtinas socialinio darbuotojo reflektyvumą skatinantis ir palaikantis organizacinis klimatas ir supervizija kaip profesionali pagalba.
Raktažodžiai: socialinis darbas, konfliktai, emocinės reakcijos, pokyčiai
|
Numeriai:
2017 - T.28 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42016 - T.27 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42015 - T.26 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42014 - T.25 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42013 - T.24 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42012 - T.23 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42011 - T.22 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42010 - T.21 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42009 - T.20 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42008 - T.19 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42007 - T.18 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42006 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42005 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42004 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42003 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42002 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42001 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4 |