 ISSN 0235-7186
ISSN 2424-4546 (online)
|
2011 m. Nr. 4
 Suaugusiųjų neformaliojo švietimo socialinis kontekstas
Jūratė BUTVILIENĖ
Dabartinis suaugusiųjų neformaliojo švietimo turinys tiek įstatyminiuose dokumentuose, tiek ir organizuojamų mokymų turiniu yra daugiau orientuotas į esamus darbdavių lūkesčius dėl darbuotojų kvalifikacijos akivaizdžiai atsiejant individo saviugdos / asmenybės tobulėjimo bei saviraiškos galimybes. Šiame procese neatsiejamos ir socialinės stratifikacijos apraiškos, ypač išskiriant privačiame neformaliojo švietimo paslaugas teikiančiame sektoriuje matomus besimokančiųjų grupių finansinius, užimamo socialinio statuso, pasiektos profesinės karjeros ar priimamiems švietimo turinį keičiantiems sprendimams daromos įtakos skirtumus. Šiame straipsnyje siekiama pažvelgti į keletą neformaliojo suaugusiųjų švietimo socialinių aspektų, kontekstualizuojančių esamos būklės raišką – darbdavių keliamus lūkesčius dėl pavaldinių turimų / siektinų kompetencijų, taip pat pačių besimokančiųjų socialinių grupių įvairovę ir vidinius motyvus neformaliai stiprinti turimas bendrąsias ir profesines kompetencijas. Aptariamas ir finansavimo klausimas, kaip svarbus neformaliojo suaugusiųjų švietimo kintamasis, sąlygojantis tolesnį potencialaus besimokančiojo socialinį statusą įvairiais lygmenimis: socialiniu, psichologiniu, kultūriniu, politiniu ir kt.
Raktažodžiai: neformalusis suaugusiųjų švietimas, socialinis kontekstas, darbo rinka, socialinės besimokančiųjų grupės, darbdavys
|
Numeriai:
2017 - T.28 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42016 - T.27 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42015 - T.26 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42014 - T.25 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42013 - T.24 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42012 - T.23 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42011 - T.22 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42010 - T.21 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42009 - T.20 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42008 - T.19 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42007 - T.18 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42006 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42005 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42004 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42003 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42002 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42001 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4 |