Lietuvos mokslų akademijos Leidybos skyrius
    Tel. +370 5 2626851, +370 5 2613620 El. paštas leidyba@lma.lt
Filosofija. Sociologija / Philosophy. Sociology

ISSN 0235-7186
ISSN 2424-4546 (online)

2006 m. Nr. 4

Mokytojų požiūriai į neįgaliųjų integruotą ugdymą
Laimutė SAMSONIENĖ

Mokytojų požiūris į mokinių su negalia mokymąsi integruotose pamokose yra lemiamas prognozuojant neįgaliųjų mokymosi rezultatus bendrose pamokose su įgaliaisiais (Heikinaro-Johansson, Volger 1996).
Analizuodami mokytojų požiūrį į integruotą ugdymą siekėme išsiaiškinti, ar įvairaus tipo mokyklose dirbančių mokytojų vaizdinys apie integruotą neįgaliųjų ugdymą yra labiau susijęs su bendromis nuostatomis, turimomis žiniomis apie neįgaliųjų problemas, ar su asmenišku jų nusiteikimu ugdyti neįgalius mokinius integruotoje klasėje.
Gauti rezultatai parodė, kad konkreti ir gerai organizuota integruoto ugdymo patirtis nulemia ir sumažina informacijos trūkumo reikšmę, formuojant iš dalies nuo mokytojų priklausomas teigiamas psichosocialines aplinkos prielaidas kartu ugdant neįgalius ir įgalius moksleivius, bei nuolatiniai kontaktai tik su neįgaliais moksleiviais specialiojo ugdymo mokyklose formuoja neigiamas nuostatas į integruotą ugdymą, nepaisant turimų šiuo klausimu žinių.

Raktažodžiai: mokytojai, integracija, požiūris, žinios, ugdymas, neįgalieji

Numeriai:

2017 - T.28
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2016 - T.27
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2015 - T.26
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2014 - T.25
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2013 - T.24
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2012 - T.23
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2011 - T.22
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2010 - T.21
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2009 - T.20
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2008 - T.19
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2007 - T.18
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2006
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2005
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2004
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2003
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2002
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2001
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4