 ISSN 1392-0200
|
2007 m. Nr. 2
 Ekologiškų maisto produktų paklausą lemiantys veiksniai
Vida Rutkovienė,
Gerda Garliauskienė
Ekologiškų produktų gamybos ir rinkos apimtys didėja. Jų rinkos formavimuisi yra reikšmingi šių produktų vartotojų elgsenos tyrimai, todėl labai svarbu atlikti vartotojų motyvacijos ir elgsenos tyrimus ir išsiaiškinti, kuriais motyvais vadovaujasi vartotojai pirkdami ekologiškus maisto produktus, kokie rinkodaros veiksniai skatina ar stabdo vartotojo apsisprendimą pirkti šiuos produktus. Tyrimo tikslas – ištirti ekologiškų produktų paklausą ir ją lemiančius veiksnius. Nustatyta, kad ekologiški maisto produktai yra paklausūs: juos perka ar norėtų pirkti 73% respondentų. Tyrimo rezultatų analizė leidžia teigti, jog 67% respondentų ekologiškus maisto produktus labiausiai linkę pirkti prekybos centruose. Labiausiai perkami ekologiški produktai yra šie: daržovės (79%), uogos ir vaisiai (59%). Svarbus veiksnys, ribojantis ekologiškų produktų paklausą, yra jų kaina. 80% respondentų pasiryžę mokėti iki 25% daugiau už ekologišką nei įprastinį produktą. Nustatyta, kad svarbiausi ekologiškų maisto produktų pasirinkimo motyvai yra produktų saugumas, kokybė, geresnis skonis. Siekiant skatinti ekologiškų maisto produktų pirkimą ir vartojimą, reikia formuoti vartotojų nuomonę apie juos, nes nuomonė yra pagrindinis kriterijus, lemiantis apsisprendimą pirkti.
Raktažodžiai: ekologiški maisto produktai, paklausa, rinka, vartotojai
|
Numeriai:
2012 - T.19 Nr.12011 - T.18 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42010 - T.17 Nr.1-2, Nr.3-42009 - T.16 Nr.1-2, Nr.3-42008 - T.15 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42007 - T.14 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4, Nr.Priedas2006 Nr.1, Nr.1.Priedas, Nr.2, Nr.3, Nr.42005 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42004 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42003 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42002 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42001 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4 |