Lietuvos mokslų akademijos Leidybos skyrius
    Tel. +370 5 2626851, +370 5 2613620 El. paštas leidyba@lma.lt
Žemės ūkio mokslai / Agricultural Sciences

ISSN 1392-0200


2007 m. Nr. 2

Ekologiškų maisto produktų paklausą lemiantys veiksniai
Vida Rutkovienė, Gerda Garliauskienė

Ekologiškų produktų gamybos ir rinkos apimtys didėja. Jų rinkos formavimuisi yra reikšmingi šių produktų vartotojų elgsenos tyrimai, todėl labai svarbu atlikti vartotojų motyvacijos ir elgsenos tyrimus ir išsiaiškinti, kuriais motyvais vadovaujasi vartotojai pirkdami ekologiškus maisto produktus, kokie rinkodaros veiksniai skatina ar stabdo vartotojo apsisprendimą pirkti šiuos produktus. Tyrimo tikslas – ištirti ekologiškų produktų paklausą ir ją lemiančius veiksnius. Nustatyta, kad ekologiški maisto produktai yra paklausūs: juos perka ar norėtų pirkti 73% respondentų. Tyrimo rezultatų analizė leidžia teigti, jog 67% respondentų ekologiškus maisto produktus labiausiai linkę pirkti prekybos centruose. Labiausiai perkami ekologiški produktai yra šie: daržovės (79%), uogos ir vaisiai (59%). Svarbus veiksnys, ribojantis ekologiškų produktų paklausą, yra jų kaina. 80% respondentų pasiryžę mokėti iki 25% daugiau už ekologišką nei įprastinį produktą. Nustatyta, kad svarbiausi ekologiškų maisto produktų pasirinkimo motyvai yra produktų saugumas, kokybė, geresnis skonis. Siekiant skatinti ekologiškų maisto produktų pirkimą ir vartojimą, reikia formuoti vartotojų nuomonę apie juos, nes nuomonė yra pagrindinis kriterijus, lemiantis apsisprendimą pirkti.

Raktažodžiai: ekologiški maisto produktai, paklausa, rinka, vartotojai

Numeriai:

2012 - T.19
Nr.1

2011 - T.18
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2010 - T.17
Nr.1-2, Nr.3-4

2009 - T.16
Nr.1-2, Nr.3-4

2008 - T.15
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2007 - T.14
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4, Nr.Priedas

2006
Nr.1, Nr.1.Priedas, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2005
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2004
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2003
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2002
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4

2001
Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4