ISSN 1392-1002
ISSN 2424-4708 (online)
|
2012 m. Nr. 3
Stanisławo Moniuszkos Vilniaus laikotarpio bažnytinė kūryba. II dalis: „Aušros Vartų litanijos“ ir mišios | The spiritual creation of Stanisław Moniuszko in Vilnius period. Part II: Litanies of the Gates of Dawn and masses
Laima BUDZINAUSKIENĖ
Kompozitorius Stanisławas Moniuszko (1819–1872) Vilniuje sukūrė didžiąją dalį bažnytinių kūrinių. Straipsnio objektas – „Aušros Vartų litanijos“, mišios ir kiti religinės tematikos vokaliniai-instrumentiniai kūriniai, sukomponuoti Vilniuje (1839–1858). Šis darbas – antroji autorės publikacija, skirta Moniuszkos Vilniaus laikotarpio bažnytinei kūrybai (pirmoje buvo pateikta bendra apžvalga, aptartos giesmės ir kūriniai vargonams)1. Šiame straipsnyje nagrinėjamos nepelnytai užmirštų Moniuszkos kūrinių sukūrimo prielaidos, aptariama jų reikšmė bendrame to meto Vilniuje skambėjusių bažnytinių kūrinių kontekste, atrandamos naujos įžvalgos muzikos ir liturginio teksto santykyje ir pan. Tai bandymas atskleisti profesionaliosios kūrybos pritaikymo problemą Vilniaus bažnytinių kapelų repertuare ir apskritai kai kuriuos kūrybos sakralumo raiškos aspektus. Remiantis Vilniuje ir Varšuvoje išlikusiais archyviniais šaltiniais, muzikų laiškais, periodika bei specialiąja literatūra tikslinami faktai, aptariamas vietinis ir tarptautinis Moniuszkos kūrinių kontekstas. Darbe taikyti kritinės šaltinių analizės, istoriografinis, lyginamasis metodai.
Raktažodžiai: XIX amžius, Vilnius, Stanisławas Moniuszko, bažnytinė muzika, „Aušros Vartų litanijos“, mišios
|
Numeriai:
2016 - T.23 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42015 - T.22 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42014 - T.21 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42013 - T.20 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42012 - T.19 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42011 - T.18 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42010 - T.17 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42009 - T.16 Nr.1-2, Nr.3-42008 - T.15 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42007 - T.14 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42006 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42005 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42004 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42003 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42002 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42001 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4 |