 ISSN 1392-1002
ISSN 2424-4708 (online)
|
2013 m. Nr. 2
 Iššūkiai aktoriaus kūrybai postpsichologinio teatro eroje | Challenges for actors’ work in the era of post-psychological theatre
Ramunė BALEVIČIŪTĖ
Atsidūręs
postdraminių tekstų ir spektaklių akivaizdoje, šiandien aktorius nebegali
pasikliauti psichologija, kuri buvo labai svarbi XIX a. pab. ir beveik viso XX
a. dramaturgijoje bei teatre. Fenomenologijos, neuro ir kognityvinių mokslų bei
antropologijos tyrimų rezultatai pakoregavo pačią vaidybos sampratą. Užuot
interpretavęs, šiandieniniame teatre aktorius kuria, užuot reprezentavęs – akumuliuoja
ir skleidžia energiją. Kad pajėgtų kūrybiškai integruotis į bet kokią estetinę
sistemą, aktorius, suprasdamas, kad suvokimo ir patirties perdavimo prigimtis
yra kūniška, turėtų ugdyti „fiziškai suvokiamą jautrumą“, kitaip sakant –
išmokti suderinti kūno ir proto impulsus, kad scenoje jie veiktų kartu.
Raktažodžiai: vaidybos samprata, psichologinė vaidyba, psichofiziologinis vaidybos metodas, sąmonė, kūnas, energija, percepcijos fenomenologija, įkūnijimas
|
Numeriai:
2016 - T.23 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42015 - T.22 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42014 - T.21 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42013 - T.20 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42012 - T.19 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42011 - T.18 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42010 - T.17 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42009 - T.16 Nr.1-2, Nr.3-42008 - T.15 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42007 - T.14 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42006 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42005 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42004 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42003 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42002 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42001 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4 |