ISSN 1392-1002
ISSN 2424-4708 (online)
|
2011 m. Nr. 2
Kontekstualizavimo „čia ir dabar“ eksperimentai: M. Gorkio pjesės „Dugne“ pastatymai Oslo National Theatret ir Vilniaus miesto teatre OKT | Re-creation of the identity of the performance: “Lower Depths” by Maxim Gorky
in Oslo National Theatret and OKT-Vilnius Town Theatre
Ramunė MARCINKEVIČIŪTĖ
Straipsnyje analizuojami ir lyginami du režisieriaus Oskaro Koršunovo spektakliai pagal Maksimo Gorkio pjesę „Dugne“, pastatyti Oslo National Theatret (2009) ir Vilniaus miesto teatre OKT (2010). Pastebima, kad šis režisierius yra linkęs sugrįžti prie to paties dramos kūrinio skirtinguose meninės ir socialinės-kultūrinės praktikos kontekstuose. Minimi tokie pavyzdžiai, kaip Augusto Strinbergo pjesės „Kelias į Damaską“ pastatymai Oslo National Theatret (2006) ir Klaipėdos dramos teatre (2007) ar Williamo Shakespeare’o komedijos „Užsispyrėlės tramdymas“ pastatymai Paryžiaus teatre Comédie-Française (2007) ir Sankt Peterburgo Valstybiniame Aleksandros teatre (2010). Norvegiškasis ir lietuviškasis pjesės „Dugne“ režisūriniai variantai labiau artimi kitai norvegiškajai-lietuviškajai režisieriaus patirčiai, kai 2003 m. Oslo National Theatret pastatęs žinomo norvegų dramaturgo Jon Fosse pjesę „Žiema“, po trejų metų ją pakartojo jau kaip kompozitoriaus Gintaro Sodeikos vienos dalies kamerinę operą „Vinter“ (Vilniaus miesto teatras OKT, 2006). J. Fosse’s ir M. Gorkio tekstai Lietuvoje buvo pakartoti suteikus jiems naują ir ryškiai juos apibūdinantį meninio eksperimento diskursą. Be to, režisierius minėtų dramaturgų kūrinių lietuviškąsias teatrines versijas perkėlė į netradicinę erdvę: kamerinė opera „Vinter“ buvo atliekama Šv. Kotrynos bažnyčioje, o spektaklis „Dugne“ vaidinamas nedidelėje OKT studijoje, įsikūrusioje Ašmenos gatvėje. J. Fosse’s drama įgijo naują meninę kamerinės operos formą, o M. Gorkio keturių veiksmų pjesė „Dugne“ tapo vieno veiksmo spektakliu.
Raktažodžiai: Maksimas Gorkis, Oskaras Koršunovas, „Dugne“, interpretacija, pakartojimas, reaktualizacija, kontekstualizavimas, fragmentas, montažas, nuotykis
|
Numeriai:
2016 - T.23 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42015 - T.22 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42014 - T.21 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42013 - T.20 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42012 - T.19 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42011 - T.18 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42010 - T.17 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42009 - T.16 Nr.1-2, Nr.3-42008 - T.15 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42007 - T.14 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42006 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42005 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42004 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42003 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42002 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.42001 Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4 |